?

Log in

No account? Create an account
Recent Entries Friends Archive Profile Tags To-Do List
 
 
 
 
 
 

"When I saw the images of tortures at Abu Ghraib, I ran to my archive, pulled out the photos shot on the set of Salo and I understood that Pasolini had foreseen everything" - says Fabian Cevallos, a photographer who Pier Paolo Pasolini allowed to make pictures during the production of 'Salo, or the 120 days of Sodom', considered one of the most disturbing movies ever made.

The actual motion-picture scenes went missing in mysterious circumstances when the movie was 'kidnapped' after Pasolini's murder in November 1975. The film was later found without any ransom being paid, but some of the most controversial parts had disappeared.

Cevallos' collection of 'missed pictures' is currently on display at Rome's Auditorium, for the first time in history. He dedicated the exhibition to "all the victims of the horror of human madness in all its forms." - Harrowing Pasolini shots revealed/Pasolini, Salo, and Abu Ghraib

если кто будет в риме, и вдруг посетит событие, не забудьте поделиться впечатлениями (да и картинками тоже, если получится). пока гугль ничего его "такого" не находит.

зы: интересно, как мне кажется, у меня нет ни одного френда, живущего в италии (что, безусловно, упущение). про френдофов ничего сказать не могу.

 
 
 
 
 
 
santagloria живёт в Риме, если я не ошибаюсь.
пока не френд, и даже не френдоф

но будем "работать на этим" :)
;-)
http://www.sensesofcinema.com/contents/00/4/salo.html
как раз собирался спрашивать френдофов, не знают ли они источники "серьёзных" рецензий на фильмы :)) и тут же наткнулся на ваш коммент.
рада, что пригодится.